Abychom se neuvařili.

10.11.2021

Pochopit, že odpočinek není jen spánek znamená, že si uvědomíme, že bychom měli odpočívat i trochu jinak a to i během dne a ne, že vše hodíme až na noc. Přinášíme 4 tipy, jak si do plného dne naplánovat odpočinek.

Zajistit si všechny různé typy odpočinku vyžaduje změnu myšlení. Když přijmete myšlenku, že být zaneprázdněný nemusí nutně znamenat být produktivní, můžete do svého dne zařadit odpočinek bez pocitu viny. I několik minut různých druhů odpočinku vám může pomoci být produktivnější, kreativnější a spokojenější se svým dnem.

Skutečnému vyčerpání můžete předejít tím, že do svého pracovního dne zařadíte příležitosti k odpočinku. Zde jsou 4 způsoby, jak zařadit různé druhy odpočinku do pracovního dne:

Využijte technologie ve svůj prospěch

Existuje řada aplikací, které vám pomohou odladit rozptýlení nebo vám připomenou, kdy je čas na odpočinek. Pokud to chcete udělat jednoduše, zkuste si nastavit časovač, který vám připomene, že si máte udělat přestávku.

Vytvořte si "pevnou zastávku"

Nastavení hranic v práci může být obtížné - zejména pokud pracujete z domova. Pokud máte tendenci pracovat po "ordinační době" nebo si hromadit hodiny navíc, zkuste si jednoduše naplánovat něco po práci. Přeřazení vám může pomoci dostat se do "odpočinkového režimu".

Spojte různé typy odpočinku 

Využívejte volno záměrně a kreativně, abyste si odpočinuli co nejvíce. Pokud máte volné odpoledne nebo volný den, zkombinujte jeden nebo více typů odpočinku. Můžete zkusit procházku po pláži s přítelem (společenský, tvůrčí, fyzický) nebo dobrovolnickou činnost (duševní, duchovní). 

Odpočívejte brzy a často

Nečekejte, až se budete cítit vyčerpaní, abyste začali plnit nádrž. Naplánujte si krátké přestávky v průběhu dne a dopředu se podívejte, kdy si budete chtít vzít několik dní volna. Mezi jednotlivými aktivitami a schůzkami si nechte určitou rezervu, abyste nebyli přetíženi.

Články s podobnými tématy