Čermáková: Věnovat se umění je jako pád ze skály

Má přezdívku Madam Trafačka a kolem umění se pohybovala již jako malé dítě. Založila a vede respektovanou galerii a vysvětluje jak a čím umělcům a umění pomáhá.

Již jako třináctiletá brigádnice třídila archiv v muzeu, několik let pracovala na Akademii výtvarného umění a dnes je již patnáct let ředitelkou úspěšné galerie současného umění v Praze. Rozmanitou cestu Trafo Gallery z Vysočan do Holešovic lemují stovky výstav a publikací desítek umělců. Blanka Čermáková přesto všechno nepřestává překvapovat až buldočí vytrvalostí a schopností realizovat neobvyklé nápady. Sama říká, že za tím vším je touha pomáhat a objevovat talenty v tak nevyzpytatelném světě, jakým je ten umělecký. Věří, že silná díla si svou řečí a myšlenkou získají i neinformované diváky, jen jde o to se nebát. Povídali jsme si také o tom, ve kterém životní fázi dochází u mladých umělců k tzv. pádu z vysoké skály a proč se tak malé procento z nich uživí volným uměním. Také o tom, zda je možné se výtvarnému umění seriózně začít věnovat i pozdějším věku.

To vše a mnoho dalšího najdete v novém podcastu Magnoli:

Audio verzi si můžete poslechnout buď přímo zde:

Nebo na vašich oblíbených podcastových platformách:

Autoři: Tomáš Poucha, David Seibert a Antonín Parma

Články s podobnými tématy