A o čem tedy vlastně bude Vaše nová kniha?

Pátý díl našeho seriálu - co je třeba udělat, když chcete napsat knihu...

Nyní je čas na tu nejzábavnější část: finalizovat svůj nápad na knihu. Nápady na knihu se často mění, jakmile se vyjasní cíle a publikum, takže tento úkol necháváme na konec procesu umisťování. Nyní je mnohem snazší správně uchopit svůj nápad, protože přesně víte, čeho chcete dosáhnout a jaké publikum musíte svou knihou zaujmout, abyste dosáhli svých cílů.

Než si nápad na knihu zapíšete, ujistěte se, že se vyhnete největší chybě, kterou autoři dělají:

  • Nepište knihu, o které si myslíte, že by ji vaše publikum "mělo" číst. Místo toho napište knihu, kterou vaše publikum chce číst.
  • Jedná se o nenápadný, ale velmi důležitý rozdíl. Pokud dokážete dobře odpovědět na následující dvě otázky, pak by měla být správně umístěna.
  • Popište svou knihu maximálně 200 slovy.
  • Napište jeden odstavec popisu, o čem přesně kniha je.

NEDĚLEJTE si starosti s psaním dokonalého popisu knihy (ten přijde na řadu později v procesu publikování). Stačí, když do 200 slov napíšete něco, co odpoví na tyto tři otázky:

  • čem je kniha?
  • Kdo je ideálním čtenářem knihy?
  • Co ideální čtenář získá?

Nemusíte to mít hned na začátku dokonale; stačí si zapsat něco, co vás nasměruje správným směrem. Později budete mít spoustu času na to, abyste to dotáhli k dokonalosti. Prozatím myšlenku knihy rozmělněte do 200 slov nebo ještě lépe do méně. Pokud to nezvládnete do 200 slov, nevíte vlastně, o čem vaše kniha je, pro koho je určena a proč je bude zajímat.

Pokud s tím máte problém, vzpomeňte si na svou oblíbenou knihu. Řekněte v několika větách, o čem vaše oblíbená kniha je. A teď, co by to mělo být u vaší knihy? Nepodléhejte klasické pasti, kdy se snažíte spojit dvě nebo tři knihy do jedné. Kniha by měla být pouze jedna myšlenka, ne všechny vaše nápady.

Nezapomeňte také, že vložit do knihy svůj příběh je v pořádku, ale jen ty části, které jsou pro čtenáře zajímavé nebo důležité.

Příklady solidních nápadů na knihy, po jejichž přečtení můžete někomu dalšímu vysvětlit, o čem kniha je, pro koho je určena a co si z ní odnese.

  • Tato kniha bude informativním, snadno stravitelným průvodcem bezpečností rukou na stavebních a výrobních pracovištích. Autor se s vámi podělí o to, co mohou firmy udělat pro vzdělávání svých týmů v oblasti bezpečnosti rukou a jak snížit počet úrazů rukou u svých zaměstnanců mimo pouhého nákupu rukavic. Vysvětlí metodiku a bezpečnostní tipy potřebné k prevenci úrazů rukou dříve, než k nim dojde, a co dělat, pokud k nim dojde, aby se již neopakovaly. Zahrne případové studie, užitečné tipy a praktické aplikace, které mohou bezpečnostní manažeři využít k prevenci většiny úrazů rukou v těchto firmách, což je každý den obrovské riziko.
  • Tato kniha zkoumá řadu kritických nedostatků, které představují nejčastější příčiny špatné výkonnosti organizací a jsou hlavními důvody, proč organizace nedosahují špičkové výkonnosti. Na těchto nedostatcích je náročné to, že leží pod povrchem špatné výkonnosti, takže si jich mnoho organizací není vědomo. A i když si je lidé do jisté míry uvědomují, nemusí si uvědomovat, jak hluboko sahají. A pokud/pokud si je uvědomí, nemusí je chtít nebo umět léčit - zejména sami. Tato kniha je určena vedoucím pracovníkům z řad C-Suite, kteří vedou organizace, jež nemají takovou výkonnost, jakou by potřebovaly nebo mohly mít. Pomůže jim diagnostikovat a vyléčit tyto nedostatky v jejich organizacích, a tím nastavit jejich organizace na optimální obchodní výsledky; škálovatelný, udržitelný růst; efektivní a účinný provoz; spokojené a angažované zaměstnance; a spokojené zákazníky. V osobní rovině pomůže tato kniha těmto vedoucím pracovníkům stát se efektivnějšími, méně stresovanými a šťastnějšími v profesním i osobním životě.

Příklad špatně napsaného nápadu na knihu

  • Mirek Úspěšný je známý jako "Obchodník s obchodem". Začal v osmnácti letech a od té doby se nezastavil. Nyní, se sedmi bestsellery a pověstí úspěšného digitálního nomáda, se Jim chce stát velkým obchodníkem mezi podnikateli. Ve své knize odhalí své venkovské kořeny a svůj boj se vzděláním jako středoškolák, aby svým čtenářům připravil půdu pro pochopení, že jediné, co je brzdí, je jejich myšlení. Ačkoli je znám jako úspěšný realitní makléř a o ovládnutí tohoto trhu již mnoho napsal, tato kniha poodhrne oponu a odhalí, že Mirkův úspěch se netýká pouze nemovitostí - jde o sebeuvědomění, které je nutné k tomu, aby se člověku dařilo ve všech oblastech života, nejen v podnikání.
  • Mirek vyzve své čtenáře, aby se vzdali trůnu krále pitomců, obklopili se lidmi, kteří jsou pro ně výzvou, identifikovali a osvojili si věci, ve kterých nejsou skvělí, a přestali pracovat jako zaměstnanci za 100 Korun na hodinu, když vedou milionový podnik. Mirek především využije svých zkušeností a humoru, aby přinesl svěží pohled na věc podnikatelům, kteří chtějí žít jako on, ale nejsou si jisti, jak toho dosáhnout.

O čem je tato kniha? Pro koho je určena? Co získají? To nedokážu s jistotou říct a pochybuji, že to dokážete i vy.

V tomto seriálu jsme popsali

  1. Pojďte napsat knihu! Co je na tom těžkého?
  2. Jak udržet disciplínu?
  3. Proč chci vlastně psát?
  4. Píšete knihu? A pro koho?
  5. A o čem tedy vlastně bude Vaše nová kniha?
  6. Osnova kapitol, úvod a závěr
  7. Aby se to hýbalo a vůbec to (všechno) napsali
  8.  Jak vlastně psát?
  9. Aby se to dalo číst
  10. Nekonečné úpravy a dokončení

Autor: Oto Jasnější

Foto zdroj pexels.com

Články s podobnými tématy